Juni 2008

Toiletblok

Bakary heeft zich aan de afspraak gehouden. Ik heb een offerte binnen voor het toiletblok.

Inclusief arbeidsloon komt het op een bedrag van € 3.500,- . Ik ga mijn best doen..

De armste kinderen ook naar school!

Als ik bij het schooltje ben, zie ik altijd kinderen bij de school hangen, die ook graag naar school willen. Toen ik Momodou daar naar vroeg, zei hij dat deze kinderen te arm waren om naar school te gaan, ze kunnen het niet betalen.

Op mijn verzoek heeft Bakary voor mij een inventarisatie gemaakt van het aantal kinderen tussen de 4 en 7 jaar dat niet naar school kan omdat de ouders dat niet kunnen betalen.

Het zijn er in de omgeving van de school 62! Dat waren er meer dan ik gedacht had.

Omgerekend kost het ca. € 20,- om één kind een jaar naar school te laten gaan, inclusief lunch. Ik dacht, zouden er in mijn omgeving 62 mensen te vinden zijn, die € 20,- kunnen missen, waardoor een kind een jaar lang naar school kan….. ?

Ik moet ze proberen te vinden….

1 thought on “Juni 2008”

1. Hallo Trix, Ik had je mail al een tijdje in de ( nog te beantwoorden map liggen)Maar nu wil ik je dan ook even aanspreken.
    Als je een feest zou willen organiseren onder vrienden en vrienden van vrienden enz.Iedereen neemt een schaal van zijn of haar specialtiteit mee en eigen drinken.
    De band regel ik voor je (gratis)
    Een avond uit met gezellige mensen een goeie band en lekker eten???
    Voor de prijs van 20 euro.per persoon voor het goede doel.
    Verkoop van sieraden enz enz. van de vrouw met vijf kinderen.
    Groetjes Mirjam